Casio introduceert nieuwe G-SHOCK RANGEMAN: ’s werelds eerste horloge met gps-navigatie en lichtenergie

Ontworpen voor de meest extreme omstandigheden

269917 campaign%20image 0ba190 original 1516117471

Amstelveen, 15 januari 2018 – Casio Computer Co., Ltd. introduceert de nieuwste toevoeging aan zijn reeks RANGEMAN-horloges: de GPR-B1000. Het nieuwe horloge is geschikt voor de meest extreme omstandigheden en is het eerste horloge ter wereld dat is voorzien van gps-navigatie en lichtenergie.

De RANGEMAN-horloges zijn onderdeel van de robuuste ‘Master of G’-horlogeserie en beschikken over Triple Sensor-technologie. Deze technologie wordt gebruikt voor het bepalen van de kompasrichting en meet daarnaast de luchtdruk, hoogte en temperatuur.

Ook beschikt de GPR-B1000 als eerste G-SHOCK-horloge over gps-navigatie. Het horloge verzamelt locatiegegevens via gps-satellieten om in realtime de huidige locatie op een route of de afstand tot de eindbestemming weer te geven. Daarnaast registreert het horloge verschillende routegegevens, zoals geografische lengte/breedte, hoogte en temperatuur.

Dankzij de bluetooth-functie is het horloge eenvoudig te verbinden met een smartphone via de G-SHOCK Connected-app. In deze app kan de gebruiker routes plannen of specifieke data opslaan. Opgeslagen routegegevens worden weergegeven op een 3D-kaart of als tijdlijn. Ook ontvangt het horloge data van tijdservers, zodat het overal ter wereld exact de juiste tijd aangeeft.

De GPR-B1000 is zowel draadloos als via lichtenergie op te laden. De gps-functies zijn na 5 uur opladen tot 33 uur te gebruiken. En mocht het batterijniveau zo laag zijn dat de gps-functie niet meer gebruikt kan worden, dan kan het horloge met behulp van lichtenergie weer voldoende worden opgeladen, zodat de functie voor beperkte tijd alsnog gebruikt kan worden. Ook zorgt deze functie ervoor dat de tijdweergave van het horloge altijd blijft werken, ongeacht de status van de gps-functies.

Het ontwerp en gebruikte materiaal maken de GPR-B1000 extra robuust. Het horloge is stof-, vuil- en modderbestendig en bestand tegen temperaturen tot -20°C. Daarnaast is de band versterkt met carbonvezels en is het uurwerk voorzien van hoogwaardig saffierglas. De achterzijde is gemaakt van keramisch materiaal, wat het draadloos opladen en gps-ontvangst ondersteunt. Ook maakt het 2 millimeter dikke keramische materiaal het horloge schokbestendig en waterdicht tot 200 meter. De GPR-B1000 is dus specifiek ontworpen om de meest extreme omstandigheden te doorstaan, en daarmee de nieuwste evolutie van G-SHOCK.

269777 gpr b1000 07a88e large 1516020802

Belangrijkste functies van de GPR-B1000

• Navigeren en loggen
  • Locatiegeheugen
  • Ontvangt data van tijdservers voor een nauwkeurige tijdweergave overal ter wereld
  • Beginpunt/eindpunt, routeplanning
  • Toon routes op 2D- of 3D-kaarten
  • Tijdlijnweergave van waypointdata

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor vragen over de specificaties van dit horloge, collectie, interviewaanvragen en/of uitleen van horloges kunt u contact opnemen met LVTPR via 030 65 65 070 of mailen naar casiogshock@lvtpr.com.