Casio introduceert nieuwe G-SHOCK met app-verbinding voor bijhouden van stappen en work-outs

G-SQUAD-serie combineert geavanceerde functies met een stylish look

269804 gba 800 1 3b1252 large 1516022899

Amstelveen, 15 januari 2018 — Casio Computer Co., Ltd. Introduceert een nieuwe serie shockproof G-SHOCK-horloges: de G-SQUAD-serie. De horloges hebben een stylish look die je casual draagt, zijn uitgerust met een versnellingssensor en te koppelen aan een smartphone-app die je dagelijkse fitness bijhoudt. Het eerste horloge in de G-SQUAD-serie is de GBA-800, verkrijgbaar in zes uitvoeringen.

De nieuwe GBA-800 heeft een ingebouwde accelerometer die bijhoudt hoeveel stappen je dagelijks zet en of dat in wandel- of hardlooptempo is. Het aantal stappen zie je direct op het display. Via bluetooth is het horloge aan je smartphone te koppelen en stuurt het data naar de G-SHOCK Connected-app. Zo houden gebruikers bij hoeveel stappen ze al gezet hebben en hoeveel calorieën ze daarbij verbrand hebben.

De G-SHOCK Connected-app toont het aantal stappen in een grafiek, onderverdeeld in vijf MET-waardes (metabool equivalent), op basis van gegevens over het aantal stappen en of die zijn gezet in wandel- of hardlooptempo. Hiervoor wordt een nieuw algoritme gebruikt, ontwikkeld door Casio. Wanneer de gebruiker zijn smartphone meeneemt bij zijn activiteiten, toont de G-SHOCK Connected-app het aantal stappen en verbrande calorieën grafisch op een kaart, zodat de gebruiker de stappen en de locatie, het tijdstip en het MET-niveau kan volgen. Ook kan de gebruiker work-outs op tijd instellen voor een intervaltraining – een geheel nieuwe manier om G-SHOCK te gebruiken voor het bijhouden van gezondheid en fitness.

De GBA-800-horloges zijn verkrijgbaar in effen kleuren, en hebben door de wijzers een uitstraling van een analoog uurwerk. Maar ze zijn niet alleen stylish – ook hebben ze een aangepast uurwerk, zodat de horloges ondanks het compacte formaat ruimte bieden aan het bluetooth-systeem en de versnellingssensor. De band heeft voldoende gaatjes, zodat hij past om elke pols. De GBA-800 toont bovendien altijd de juiste tijd, doordat hij vier keer per dag verbinding maakt met een tijdserver via een gekoppelde smartphone. Een horloge dat zowel presteert als praktisch is.

269919 gba 800 9a 2 9e3742 original 1516117920

Belangrijkste functies van de GBA-800

• Installeer de G-SHOCK Connected-app op je smartphone en koppel hem aan het horloge om gebruik te maken van onderstaande Smartphone Link-functies. De G-SHOCK Connected-app wordt gratis beschikbaar via de App Store voor iPhone of Google Play voor Android-smartphones.
  • Stappenteller.
  • Timer.
  • Geeft de geregistreerde stopwatchgegevens weer en stelt de doeltijd in.
  • Corrigeert vier keer per dag automatisch de thuis- en wereldtijd en past zich automatisch aan op winter- en zomertijd.
  • Via de G-SHOCK Connected-app is eenvoudig een dubbele tijdweergave in te stellen met keuze uit 300 steden wereldwijd.
  • Met de functie Phone Finder kan een smartphone-alarm worden geactiveerd via een knop op het horloge.
  • Tijd, inclusief alarmfunctie, wijzerpositie, tijdwisseling en meer zijn eenvoudig in te stellen.

Voor vragen over de specificaties van deze collectie, interviewaanvragen en/of uitleen van horloges kunt u contact opnemen met LVTPR via 030 65 65 070 of mailen naar casiogshock@lvtpr.com.