De multiplayer onder de solar-horloges, de nieuwe EDIFICE met saffierglas en wijzerplaat van carbon

272246 efs s520cdb 1buef a216be large 1518526755

Saffierglas, een wijzerplaat van carbon en een duurzame energievoorziening: drie kwaliteitskenmerken van de nieuwe EDIFICE EFS-S520-serie, de koploper op het gebied van prijs/kwaliteit. Deze nieuwe toevoeging aan het portfolio van de analoge EDIFICE-reeks van CASIO overtuigt met hoogwaardige materialen, gecombineerd met een milieuvriendelijke en innovatieve zonneceltechnologie. CASIO noemt deze technologie Tough Solar® vanwege zijn krachtige prestaties.

Tough Solar®

Zonne-energie is een van de belangrijkste duurzame energiebronnen. Het nieuwe model heeft twee onafhankelijke, kleine zonnecellen, die het horloge van energie voorzien. Overtollige zonne-energie wordt in een accu opgeslagen, die een reserve biedt tot 24 maanden. Casio werkt al 35 jaar aan deze technologie. In de vroege jaren tachtig waren de zonnecellen nog zichtbaar op de wijzerplaat. Tegenwoordig zijn deze extreem krachtige cellen geïntegreerd in de wijzerplaat en reageren ze zelfs op kunstlicht. Het concept van de batterijwissel is nu definitief achterhaald.

Bij de EFS-S520 worden de zonnecellen voor het eerst in de wijzerplaat van carbon geplaatst. De uniforme structuur van dit duurzame koolstofvezelmateriaal onderstreept het hoogwaardige en sportieve karakter van de chronograaf. De wijzerplaat heeft drie sub-wijzerplaten met een 24-uurs weergave op 3 uur, een kleine secondewijzer met batterijniveau-indicator op 6 uur en een stopwatch op 9 uur.

Sportief ontwerp

In overeenstemming met het merkmotto 'Speed & Intelligence' van EDIFICE heeft het horloge een zeer dynamisch ontwerp. Het uiterlijk en de functies zijn geïnspireerd op de motorsport, herkenbaar aan de opvallende roestvrijstalen horlogekast, de gedetailleerde wijzerplaat met rode accenten en de sportieve rand met zwarte IP-coating. De EFS-S520CBL is uitgerust met een donkere leren band met rode stiksels, die doen denken aan een sportstoel in een racewagen. Dit geeft het horloge een sportief uiterlijk.

Wanneer het wat ruwer toegaat bij sportactiviteiten, is dat geen probleem voor de EFS-S520. Het horlogeglas is gemaakt van krasbestendig saffier, dat wordt beschouwd als het hardste glas ter wereld. Dat is nog een kwaliteitskenmerk, waarmee deze EDIFICE een echte allrounder is.

De EDIFICE EFS-S520-serie is verkrijgbaar vanaf februari 2018 voor een adviesprijs van € 199 (met stalen band) of € 189 (met leren band). Meer informatie over de Casio EDIFICE is te vinden op edifice-watches.eu/nl/ en casio-europe.com.