CASIO introduceert EDIFICE met groot lcd-scherm dat rondetijden grafisch weergeeft

Geavanceerd autosporthorloge meet tot op 1/1000e seconde nauwkeurig

275625 ecb 800db 1a c51654 large 1521555057

BASEL, 21 maart 2018 — Casio Computer Co., Ltd. voegt een nieuw horloge toe aan zijn EDIFICE-lijn: een serie krachtige sportchronografen die een combinatie zijn van dynamisch design en geavanceerde technologie. De ECB-800 met een geavanceerd analoog uurwerk is met uitgebreide rondetijdfuncties en een groot lcd-scherm perfect voor de autosport. Dit horloge is beschikbaar in drie modellen.

De nieuwe ECB-800 heeft een groot, full-dot lcd-scherm dat rondetijden grafisch weergeeft. Met deze grafieken ziet de gebruiker direct het verloop in de rondetijden en wat de snelste rondetijd is.

Het horloge biedt uitgebreide rondetijdfuncties, zoals de mogelijkheid om een doeltijd in te stellen. Hiermee begint de tweede wijzer elke ronde dertig seconden vóór de doeltijd met aftellen. Handig om de rondetijd te voorspellen en de afstand tot de doeltijd kleiner te maken. Rondetijden worden gemeten tot op 1/1000e seconde nauwkeurig, met een geheugen van 200 rondes. Met een Sub dial die de gemiddelde snelheid weergeeft is het horloge een nuttige tool voor de autosport: voor raceteams die met nauwkeurige timing werken, maar ook voor toeschouwers die de race op de voet volgen.

De ECB-800 is uitgerust met de Connected Engine-module, die het horloge aan een smartphone koppelt voor nauwkeurige tijdsweergave, waar ook ter wereld. Ook stuurt deze module de door het horloge verzamelde data naar een smartphone-app, zodat de gebruiker gedetailleerde gegevens kan inzien en opslaan. Daarnaast biedt de app een gebruiksaanwijzing voor het horloge, en stellen gebruikers hier de rondeafstanden van circuits in met rondetijdfuncties.

275632 edifice%20basel 4af2e5 original 1521556698