CASIO introduceert PRO TREK met high-performance functies en een gestroomlijnde look

Outdoorhorloge met nauwkeurig kompas, luchtdruk- en hoogtemeter en thermometer in een slanker design, voor mannen én vrouwen

275629 prw 60y 1a 75bd44 original 1521555070

BASEL, 21 maart 2018 – Casio Computer Co., Ltd. introduceert het nieuwste familielid van de PRO TREK-serie outdoorhorloges: de PRW-60. Het nieuwe horloge beschikt over de highperformance functies waar de PRO TREK-serie om bekendstaat, maar dan in een nog gestroomlijnder jasje.

De PRO TREK-outdoorhorloges maken gebruik van Casio’s sensortechnologie om verschillende soorten outdoorgegevens te meten. Zo wordt de PRW-6100 uit 2016 geroemd voor zijn uitstekende prestaties, leesbaarheid en duurzaamheid.

De nieuwe PRW-60 beschikt over dezelfde functies als de PRW-6100, maar dan in een nog gestroomlijnder jasje. Onder deze functies vallen de Triple Sensor-technologie – die zorgt voor een nauwkeurige kompasweergave en luchtdruk-, hoogte- en temperatuurmetingen – en de Wave Ceptor-technologie, die ervoor zorgt dat het horloge via radiosignalen automatisch de juiste tijd ontvangt.

De PRW-60 maakt gebruik van de nieuw ontwikkelde Cross Frame Structure, waarbij de pushpinnen die de band bevestigen aan de kast zijn geïntegreerd in de achterkant van de kast. Daarnaast zijn de drukveren in de kroon en de plaatsing van de sensoren opnieuw uitgedacht. Deze veranderingen hebben de hoogte en breedte van de kast met respectievelijk 7 millimeter en 3 millimeter teruggebracht voor een extra compact design.

De uur- en secondewijzers en indexmarkeringen zijn afgewerkt met een speciale fluorescerende laag die helderblauw oplicht bij ultraviolette verlichting, voor perfecte leesbaarheid in het donker.

De nieuwe PRW-60 is verkrijgbaar als wit model; een primeur voor een hybride PRO TREK digitaal/analoog horloge. Zelfs de wijzerplaat is wit, iets dat Casio bereikte door zijn originele schaduwverspreidende zonnepaneel te optimaliseren. De indexmarkeringen van alle nieuwe modellen zijn voorzien van een metallic afwerking die het horloge een nog verfijndere uitstraling geeft. Daarnaast wisselt de gebruiker dankzij de quick-release verende stiften eenvoudig en snel van band.

Het compacte design past ook goed om de pols van vrouwen en is zeer geschikt voor verschillende doeleinden, waaronder lange wandelingen en klimtochten, zonder in de weg te zitten. De PRO TREK PRW-60 is gemaakt voor zowel alledaags als outdoorgebruik.

275633 pro%20trek%20basel 928897 original 1521556974