CASIO introduceert G-SHOCK met nieuwe schokbestendige constructie

Gestroomlijnde G-SHOCK voor nog betere draagcomfort

275606 mtg b1000 1a front 30dfcc original 1521544671

De nieuwe MTG-B1000 beschikt over de nieuwste ontwikkelingen binnen de Core Guard Structure die gebruikt wordt in de MT-G-serie. Deze structuur bestaat uit een metalen bezel en achterkant die samen een frame vormen, als behuizing voor de module en voor extra schokbestendigheid. Eerdere modellen bestonden uit een gekoppelde vierpijpsconstructie; de nieuwe Core Guard Structure is een frame dat de rand en achterkant met elkaar verbindt door middel van vlakke onderdelen. Hiermee zorgt deze nieuwe constructie voor een nieuwe verdeling van de onderdelen, voor een nog gestroomlijnder profiel en betere draagbaarheid.

De MTG-B1000 geeft de tijd overal ter wereld nauwkeurig weer dankzij de Connected Engine-module, die hiervoor het horloge via een smartphone koppelt aan een tijdserver of radiogolf-tijdcalibratiesignalen gebruikt. Het horloge is te verbinden met de G-SHOCK Connected-smartphone-app, zodat gebruikers eenvoudig de tijdzone of alarmen kunnen instellen via hun telefoon. Ook verzamelt en analyseert de app gebruiksdata van het horloge voor verschillende doeleinden, bijvoorbeeld om de gebruiker te waarschuwen als het horloge opgeladen moet worden of bij mogelijke magnetische storingen.

Het horlogeglas is gemaakt van saffierglas; de metalen onderdelen zijn gepolijst en behandeld met een haarlijnafwerking voor een verfijnde uitstraling in alle details. Voor nog betere draagbaarheid heeft het horloge een zachte urethaanband, bevestigd met duurzaam fijn kunststof en metalen onderdelen voor optimale sterkte.

275634 mtg%20b1000%20basel 36c1b0 large 1521557746