CASIO presenteert nieuwe G-SHOCK uit de pilotenlijn met toegang tot verschillende functies via smartphone-app

GRAVITYMASTER-serie met bluetooth

275602 gr b100 1a4 fe33f7 large 1521544666

De GR-B100 is de nieuwste toevoeging aan de GRAVITYMASTER-serie die is ontworpen voor piloten – een beroep waarin punctualiteit essentieel is. Het horloge is met behulp van Bluetooth® te verbinden met de G-SHOCK Connected-smartphoneapp voor een nauwkeurige tijdweergave, inclusief automatische aanpassing aan zomertijd en verschillende tijdzones. Een nieuwe functie van de GR-B100 is het countdownalarm dat aftelt tot een specifieke datum en tijd, en de optie om de gebeurtenis een naam te geven. De afteltijd tot iedere gebeurtenis kan tot op de seconde worden weergegeven, voor zeer gedetailleerd tijdmanagement. Daarnaast beschikt het horloge over een vluchtlogboekfunctie voor het vastleggen van tijd- en locatiegegevens en de mogelijkheid om locaties en gevlogen routes via de app op een kaart terug te zien.

Het design van de wijzerplaat is geïnspireerd op de cockpitindicators van een vliegtuig. De uur- en minutenwijzers en indexmarkeringen zijn ontworpen voor optimale leesbaarheid, zodat de gebruiker ook met een snelle blik de tijd en andere nuttige informatie kan aflezen. Daarnaast is de wijzerplaat voorzien van een groot, high-definition lcd-scherm voor een verbeterde leesbaarheid van tekst- en numerieke gegevens, zoals de tijd- en via de app ingevoerde gebeurtenislabels.

Ook horloge-instellingen zoals wereldtijd en alarmen zijn eenvoudig te configureren via de app. Het horloge heeft zes knoppen die ieder een andere functie hebben; voor de eenvoud en gebruiksvriendelijkheid die van een horloge verwacht worden, maar met toegang tot uitgebreide functies.

275635 gr b100 e793f0 large 1521558886