CASIO presenteert resultaat van samenwerking tussen kolor en G-SHOCK

Verfijnde look dankzij combinatie van verschillende materialen en kleuren

275638 gmw b5000kl 9 c319e9 large 1521559652

BASEL, 21 maart 2018 – Casio Computer Co., Ltd. introduceert de GMW-B5000KL, een nieuw horloge dat onderdeel is van de schokbestendige G-SHOCK-serie en het resultaat van een bijzondere samenwerking met het Japanse modemerk kolor. Wereldwijd is dit model verkrijgbaar in een beperkte oplage van 700 stuks.

Het Japanse modemerk kolor betrad in 2004 de markt en is sindsdien zowel binnen als buiten Japan erg populair. De designs van het label, en de bijzondere aandacht voor materialen en stiksels zijn een goede match met G-SHOCK’s voorliefde voor de nieuwste technologieën en ontwerpen, wat leidde tot de samenwerking.

Het unieke model is gebaseerd op de GMW-B5000, het nieuwste familielid van de 5000-serie met de iconische vierkante vorm van G-SHOCK. De GMW-B5000KL is gemaakt van diverse materialen. Zo zijn de kast en bezel gemaakt van roestvrij staal en de horlogeband van resin. Het design is een weerspiegeling van de visie van kolor, dat bekendstaat om het combineren van verschillende materialen. Het horloge beschikt over een gouden en zwarte finish die kolors originele kleurgebruik perfect vastlegt op een manier die precies bij G-SHOCK past.

Ter ere van G-SHOCK’s 35e jubileum, ontwierp kolor een logo dat op de achterkant van de kast is gegraveerd. Het logo van kolor staat ook op de sluiting van het horloge.

Op het gebied van functies is de GMW-B5000KL uitgerust met de Connected Engine-module, die via een smartphone verbinding maakt met een tijdserver en zo de tijd altijd nauwkeurig weergeeft, waar dan ook ter wereld. De gebruiker kan daarnaast de G-SHOCK Connected-smartphone app gebruiken om de handleiding voor het horloge op te zoeken en voor het eenvoudig aanpassen van instellingen zoals de plaatselijke tijd en alarmen.

■ Over de designer

Junichi Abe. Geboren in 1965. Afgestudeerd aan Bunka Fashion College in Tokio, met als hoofdrichting Creative Apparel Design. Werkte voordat hij in 2004 kolor introduceerde voor verschillende modemerken.

■ Over kolor

De eerste collectie van kolor was de lente-/zomercollectie van 2005. In 2009 opende het merk zijn eigen winkel in Minami-Aoyama, Tokio. De lente-/zomercollectie van 2008 was de eerste collectie van het merk die in Parijs werd gepresenteerd en het merk maakte zijn catwalkdebuut met de herfst- /wintercollectie van 2012. In 2013 werd kolor geselecteerd als hoofddesigner tijdens Pitti Uomo 84, waar het zijn lente-/zomerherencollectie van 2014 presenteerde. Het label wordt geprezen om zijn moderne design en aandacht voor de balans tussen patronen, materialen en stiksels.

275636 gmw b5000kl kolor buckle 5cd92d large 1521559651
275637 gmw b5000kl %20kolor case%20back 3925e7 large 1521559651