CASIO introduceert eerste G-SHOCK-horloge uit de 5000-serie met volledig metalen kast

275641 gmw b5000tfg 9 2bc190 large 1521559655

BASEL, 21 maart 2018 – Casio Computer Co., Ltd., introduceert een nieuw schokbestendig G-SHOCK-horloge: de GMW-B5000. Het nieuwe model is het eerste horloge uit de iconische vierkante 5000-serie met een volledig metalen kast.

Sinds de introductie van de DW-5000C – de eerste G-SHOCK, die in 1983 op de markt kwam – is de 5000-serie altijd trouw gebleven aan de vierkante vormgeving van dat allereerste model. De populaire serie staat inmiddels symbool voor het G-SHOCK-merk.

De nieuwe GMW-B5000 is een hommage aan de eerste G-SHOCK maar zoekt tegelijkertijd verschillende grenzen op – zowel op het gebied van materiaal als constructie en features. De buitenste componenten, inclusief de band, kast en bezel, zijn compleet vervaardigd van roestvrijstaal. Daarnaast beschikt het horloge over een nieuwe schokbestendige constructie dankzij de toevoeging van een zeer duurzaam kunststof onderdeel tussen de roestvrijstalen kast en bezel die schokken goed absorbeert.

Maar ook op het gebied van features stelt het horloge niet teleur. De GMW-B5000 geeft overal ter wereld nauwkeurig de juiste tijd weer dankzij de Connected Engine-module die via een smartphone verbinding maakt met een tijdserver, en de ontvangst van radiosignalen. Het horloge is te verbinden met de G-SHOCK Connected-smartphone-app voor toegang tot de handleiding voor het horloge en voor het eenvoudig aanpassen van instellingen, zoals de wereldtijd en alarmen.

De GMW-B5000 is verkrijgbaar als verschillende limited editions. De limited edition GMW-B5000TFG-9 werd gemaakt ter ere van de 35e verjaardag van G-SHOCK. Dit horloge is behandeld met gouden ion-plating en het G-SHOCK 35e-jubileumlogo is gegraveerd op de achterkant van de kast. Het horloge wordt geleverd in een unieke verpakking.

Ook de GMW-B5000TFC-1 is een uniek model, ontworpen in samenwerking met bagagefabrikant Yoshida & Co., Ltd. Wereldwijd zullen er 500 limited editions van dit model verkrijgbaar zijn. Het horloge wordt geleverd in een speciaal door Yoshida & Co., Ltd. ontworpen Porter-tas. De GMWB5000TFC- 1 is voorzien van een diamantachtige carboncoating en de achterkant van de kast bevat net als de GMW-B5000TFG-9 het logo van het 35e G-SHOCK-jubileum.

Belangrijkste features van de GMW-B5000

Volledig metalen constructie – voor het eerst in de 5000-serie

De buitenste onderdelen, inclusief de band, kast, bezel en achterkant van de kast, zijn volledig vervaardigd van roestvrijstaal. Deze volledig metalen constructie komt voor het eerst voor bij de 5000-serie.

Nieuwe schokbestendige constructie

Het horloge beschikt over een nieuwe schokbestendige constructie dankzij de toevoeging van een zeer duurzaam kunststof onderdeel tussen de roestvrijstalen kast en bezel die schokken goed absorbeert.

Instelbare taal (dag van de week) en datumformat

De dag van de week is weer te geven in zes verschillende talen (Engels, Spaans, Frans, Duits, Italiaans en Russisch).  Het datumformat is in te stellen op basis van het gebruikelijke format in de regio van de gebruiker (bijvoorbeeld ‘6.30’ of 30.6’ voor 30 juni).

Verbinding met de G-SHOCK Connected-smartphoneapp voor nog meer functies

• Nauwkeurige tijdweergave, overal ter wereld Het horloge maakt via een smartphone verbinding met een tijdserver voor een nauwkeurige tijdweergave overal ter wereld en neemt automatisch de zomertijd en juiste tijdzone over.
  • Selecteerbare steden voor wereldtijd Het horloge is geprogrammeerd met circa 300 steden. De gebruiker kan daarnaast extra steden toevoegen en deze toewijzen aan tijdzones.
  • Tijd en plaats Met één druk op de knop zijn de datum, tijd en locatiecoördinaten op te slaan. Deze zijn terug te zien op een kaart in de app.
  • Herinnering De gebruiker kan tot vijf verschillende herinneringen instellen in de app door de naam en datum van de gebeurtenis op te geven. Op de ingestelde datum licht de display van het horloge meerdere malen op of verandert deze van kleur om de gebruiker te waarschuwen.
275650 gmw%20b5000d e578aa large 1521560091