CASIO G-SHOCK EN BURTON SNOWBOARDS INTRODUCEREN MUDMASTER: DERDE LIMITED-EDITION HORLOGE MET ‘DUCK CAMOUFLAGE’-PATROON

Voor wintersporters is er nu het perfecte model G-SHOCK: de MUDMASTER limited edition-samenwerking tussen Casio en snowboardmerk Burton. Er ligt nog uitzonderlijk veel sneeuw in de Alpen. Dus wat let je om die bergen nog eens te verblijden met je aanwezigheid? Maar dan wil je er ook een beetje ‘bijdetijds’ bij lopen, toch? Dat begint bij een goede uitrusting en board. Je maakt je outfit echt af met een G-SHOCK om je pols. Een G-SHOCK is klaar voor alles en deze MUDMASTER gaat zelfs tot de grens.

Hqdefault

Deze klok is het derde resultaat van de samenwerking tussen Casio en Burton, die de merken in 2013 aangingen toen de G-SHOCK dertig jaar bestond. Burton is een van ’s werelds bekendste snowboardmerken. Het merk heeft er mede voor heeft gezorgd dat snowboarden van een hobby is uitgegroeid tot een wereldwijde profsport. In het horloge vinden dragers de legendarische productkwaliteit en focus op de outdoorwereld van Burton terug. Dit in combinatie met de veelzijdigheid en robuuste kenmerken van G-SHOCK.

“G-SHOCK is al jaren een geweldige partner van Burton. We zijn dan ook vereerd om een horloge te maken ter ere van hun 35-jarig bestaan”, zegt Greg Dacyshyn, Creative Director bij Large for Burton. “Samenwerken met Casio G-SHOCK is altijd een fijn en dynamisch proces, omdat ze ons veel artistieke vrijheid geven. Deze keer gingen we voor een klassiek utilitaire vibe met duck camo-prints en opvallende oranje accenten. Het eindresultaat is een tof horloge dat geschikt is voor zowel outdoor als urban avonturen.” Op de achterzijde van het uurwerk vind je daarnaast het ethos van Burton ingegraveerd: ‘No bad trips’.

De MUDMASTER GG-1000BTN-1A is onderdeel van de populaire Master of G-serie van G-SHOCK en bevat de twin sensor-technologie van G-SHOCK, inclusief digitaal kompas en thermometer. Ook is het horloge modder- en stofresistent, waardoor hij zeer geschikt is voor gebruik in heftige, sneeuwrijke omgevingen op de piste.

Om de samenwerking te vieren is een video gemaakt die enkele van Burton’s favoriete momenten on the road toont, waarmee het zijn motto ‘No bad trips’ nogmaals onderstreept.

Het horloge is uitgerust met standaard G-SHOCK-technologie, zoals schokbestendigheid en waterdichtheid tot 200 meter. Ook beschikt hij over een automatische super illuminator-ledlamp, wereldtijd (met 31 tijdszones in 48 steden en UTC), vier dagelijkse alarmen en een snooze-alarm, een 1/100e seconde-stopwatch en countdown-timer, net als een 12/24-uursindeling – en dat alles in een 55,3 millimeter grote kast.