Casio introduceert EDIFICE Scuderia Toro Rosso limited edition-collectie

Met krachtige kleuren geïnspireerd door de STR13 teamauto.

278974 str 4model a6visual 0403 b888fc large 1525077302

Casio Computer Co., Ltd. introduceert een serie metalen EDIFICE-sporthorloges een dynamisch design en geavanceerde technologie combineert. De nieuwe EQB-900TR-2A-, EFS-S520TR-1A-, EFR-559TR-2A- en EFR-559TRP-2A-modellen vormen samen de vierde horlogeserie die tot stand is gekomen in samenwerking met het Formule 1-team Scuderia Toro Rosso.

Scuderia Toro Rosso staat voor jeugdige energie en een passie voor snelheid in combinatie met raceauto’s die gedreven worden door technische innovaties. Casio meent dat deze eigenschappen overeenkomen met het EDIFICE-merkconcept “Speed and Intelligence” en ondersteunt het team dan ook sinds januari 2016 als officiële partner.

De racewagens van het Scuderia Toro Rosso-team vormen de inspiratie voor de kleuren van de vier nieuwe modellen. De blauwe basis wordt geaccentueerd met opvallende rode lijnen, zilveren sub-wijzerplaten en indexmarkeringen. Op de achterkant van de behuizing van elk model is het Scuderia Toro Rosso-logo gegraveerd. Casio levert de horloges in een speciale verpakking.

EQB-900TR-2A

De EQB-900TR-2A is gebaseerd op het EQB-900-model uit de EDIFICE-horlogeserie die via Bluetooth verbinding maakt met een speciale smartphone-app. De EQB-900 is een populair model door zijn opvallende ontwerp en kastformaat, dat kleiner en lichter is dan andere EDIFICE-modellen met een smartphone-verbinding. Het horloge geeft overal ter wereld nauwkeurig de juiste tijd weer door vier keer per dag verbinding te maken met een tijdsserver via een verbonden smartphone.

278971 eqb 900tr 2a jr 8a9478 large 1525077302

EFS-S520TR-1A

De EFS-S520TR-1A is een horloge op lichtenergie met een carbon wijzerplaat, een materiaal dat vaak in racewagens wordt gebruikt. Het horloge is uitgerust met zonnecellen op elk van de drie sub-wijzerplaten en krasbestendig saffierglas.

278972 efs s520tr 1aer b59c99 large 1525077302

EFR-559TR-2A / EFR-559TRP-2A

Het design van de lunet, indexmarkeringen en wijzers van de EFR-559TR-2A en EFR-559TRP-2A zorgen voor een opvallende en sportieve look. Daarnaast zijn de horloges uitgerust met bijzondere sub-wijzerplaten aan beide kanten van de wijzerplaat voor een sterk motorsport-gevoel.

278976 toro%20rosso%20efr 559tr 2a%20efr 559trp 2a 9d4e84 large 1525077507

De EDIFICE Scuderia Toro Rosso limited edition-collectie is selectief verkrijgbaar met een adviesprijs vanaf 189 euro. Meer informatie over de Casio EDIFICE is te vinden op edifice-watches.eu/nl/ en casio-europe.com.