CASIO introduceert nieuwe PRO TREK Smart met verbeterd display en accuduur van drie dagen

Kleinere, slankere kast voor nóg meer draagcomfort tijdens outdoor activiteiten

288525 pro%20trek%20wsd%20f30 061a7c original 1535526560

Casio Computer Co, Ltd introduceert een nieuwe toevoeging aan de PRO TREK Smart-horlogeserie voor outdoor activiteiten: de WSD-F30. Het nieuwe, slankere model biedt offline kaarten en gps-logregistratie tot wel drie opeenvolgende dagen. Het is daarnaast waterbestendig tot vijftig meter, voldoet voor wat betreft omgevingsinvloeden aan de militaire standaard, is compatibel met Wear OS by Google en beschikt over gps. Zijn voorgangers zijn de WSD-F10 en WSD-F30 die al veel buitensporters en andere gebruikers voor zich hebben gewonnen dankzij de wearable map-functie.

Extend Mode voor gebruik van offline kleurenkaarten en gps tot drie opeenvolgende dagen

De nieuwe WSD-F30 is voorzien van de functie Extend Mode, wat het gebruik van offline kleurkaarten en gps mogelijk maakt tot wel drie opeenvolgende dagen zonder het horloge tussendoor te hoeven opladen. In Extend Mode toont het monochrome scherm continu nuttige tijd- en meetwaarden. Met één druk op de knop breng je de kleurkaart in beeld. Ook bespaart Extend Mode energie door op basis van vooraf bepaalde instellingen het besturingssysteem te laten overschakelen naar de energiebesparende stand-bymodus. Het horloge zorgt verder voor optimaal accumanagement op basis van de geplande activiteiten, waardoor de gebruiker zijn of haar huidige locatie op de offline kaart kan volgen en routes voor langer dan één dag kan registreren.

Nieuw en verbeterd dual-layer-display

De WSD-F30 beschikt over een nieuw en verbeterd dual-layer-monochroom- en kleurendisplay. Het nieuwe kleurenscherm heeft een OLED-scherm dat de kaarten en data in meer detail toont. De lay-out van het monochrome scherm toont niet alleen de tijd, maar ook de atmosferische druk/hoogte en kompasrichting: een perfecte aanvulling voor het PRO TREK outdoor gear-merk. Het nieuwe model heeft daarnaast een Multi Timepiece Mode – een verbetering van de populaire Timepiece Mode – die op het monochrome scherm alleen nog de tijd toont wanneer de smartphonecommunicatie en het kleurenscherm zijn uitgeschakeld. Naast tijd toont de Multi Timepiece Mode op het monochrome scherm meetwaarden als hoogte en atmosferische druk, terwijl de batterij, net als bij zijn voorganger, nog steeds een maand meegaat. Deze feature biedt nuttige informatie voor buitenactiviteiten en bespaart tegelijkertijd energie.

Kleinere, slankere kast voor meer draagcomfort

Een herindeling van de interne onderdelen heeft geleid tot een kast die 3,9 millimeter smaller en 0,4 millimeter dunner is dan die van zijn voorganger – voor een compacter profiel dat ook goed om de smallere pols past. Dankzij de nanobehandeling heeft de kunststof bezel een metaalachtige glans en een luxueuze uitstraling. Ook is de band verbeterd en daardoor nóg flexibeler, en beschikt hij over meer gaatjes voor een betere pasvorm.

288526 pro%20trek%20wsd%20f30%281%29 340fb9 original 1535526605

Download onderstaand pdf voor exacte specificaties van dit model.