290425 casio%20x%20gorillaz f5c76a large 1537426446

GORILLAZ EN G-SHOCK GAAN EXCLUSIEVE SAMENWERKING AAN

Gorillaz helpen G-SHOCK-uitvinder Mr. Ibe met het realiseren van zijn droom. Samen verzinnen ze een plan om hun gezamenlijke intergalactische doelen te behalen. Bekijk de video hier.

Amstelveen, 20 september 2018 - Ter ere van het 35-jarig bestaan van Casio G-SHOCK gaat het merk opnieuw een samenwerking aan, ditmaal met de meest succesvolle virtuele actop aarde*: Gorillaz. De samenwerking omvat een nieuwe collectie limited edition-horloges die speciaal zijn ontworpen op basis van de bandleden 2DMurdoc NiccalsNoodle en Russel Hobbs. Met de samenwerking slaan twee innovatieve en beroemde merknamen van wereldklasse de handen ineen voor een serie horloges met een klassiek design en wederom een moderne twist.

290249 still 9 26993c large 1537344364

De collectie gaat uit van het oorspronkelijke G-SHOCK 5600-design, het eerste horloge dat 35 jaar geleden werd ontworpen door ingenieur en uitvinder Mr. Ibe. Als langst verkopend G-Shock-model zette de 5600 de horlogewereld op zijn kop. Sindsdien is het horloge wereldwijd ongekend populair.

Sinds G-SHOCK in 1983 ’s werelds stoerste horlogemerk begon, blijft het merk de grenzen van de horlogewereld opzoeken. Het merk werkt constant aan nieuwe, betere technologieën, ontwerpt nieuwe concepten en verlegt grenzen. G-SHOCK heeft de wereld versteld doen staan van zijn toughness-concept, dat traditionele horloges ver achter zich laat.

Als internationaal fenomeen dat veelvuldig samenwerkt met anderen, staan Gorillaz regelmatig bovenaan de hitlijsten en touren ze de gehele wereld over – van San Diego tot Australië. Sinds de oprichting realiseerde de band op revolutionaire manieren honderden miljoenen streams en albumverkopen.

De GORILLAZ X G-SHOCK-collectie is vanaf de winter van 2018 verkrijgbaar. Meer informatie wordt binnenkort bekendgemaakt. Meld je hier aan om als eerste het laatste nieuws te ontvangen over de]][samenwerking.

Meer weten? Ga naar www.g-shock.eu/nl/gorillaz

Over Gorillaz

De virtuele band Gorillaz bestaat uit zanger 2D, bassist Murdoc Niccals, gitarist Noodle en drummer Russel Hobbs. De band is een project van Damon Albarn en Jamie Hewlett, en het veelgeprezen debuutalbum Gorillaz kwam uit in 2001. Vervolgens releaste de BRIT- en Grammy-award winnende band de albums Demon Days (2005), Plastic Beach (2010), The Fall (2011), Humanz (2017) en The Now Now (2018). Als internationaal fenomeen staan Gorillaz regelmatig in de hitlijsten en touren ze de gehele wereld over – van San Diego tot Australië. Daarbij realiseerde de band honderden miljoenen streams en albumverkopen. Gorillaz behaalden succes op een baanbrekende manier en sleepten daarbij ontelbare prijzen in de wacht, waaronder de gewilde Jim Henson Creativity Honor.

* De Britse band is door het Guinness Book of World Records erkend als meest succesvollevirtuele act op aarde.

Over G-SHOCK

Ontstaan vanuit de missie van Mr. Ibe om een onverwoestbaar horloge te creëren, deed G-SHOCK de wereld versteld staan met een concept voor toughness dat de traditionele horloge-ontwerpen ver achter zich laat. De technologisch geavanceerde horloges zijn bestand tegen zwaartekracht, vrieskou, hoge waterdruk en magnetische velden, en zijn dankzij hun toughness gebouwd om voor altijd mee te gaan. Sinds zijn oprichting in 1983 heeft G-SHOCK meer dan 100 miljoen horloges verkocht in meer dan honderd landen wereldwijd.

Noot voor redactie, niet voor publicatie

Voor meer beeldmateriaal, klik hier.