293387 g%20shock%20logo 5dbf93 large 1539591049

FROGMAN LIMITED EDITION: 35-jarig jubileum G-SHOCK gevierd met special edition

Amstelveen, 15 oktober 2018 – Toen G-SHOCK twee jaar geleden de GWF-D1000 introduceerde, voegde het bedrijf een ISO 6425-gecertificeerd, op-en-top duikershorloge toe aan zijn portfolio. Dankzij zijn nauwkeurige dieptemeter en het kompas dat zelfs in gekantelde positie werkt, is het horloge het ideale hulpmiddel in zelfs de meest extreme omstandigheden. Dus verzamelaars, opgelet! En de betrouwbare FROGMAN – tevens favoriet onder duikers – is nu ook verkrijgbaar als limited edition.

Als onderdeel van het 35-jarig jubileum introduceert G-SHOCK een limited edition van zijn geliefde FROGMAN GWF-D1000-model. Met zijn verschillende applicaties en een continue, gegraveerde nummering is dit model uniek.

293366 20180917 dsc04338 531f30 large 1539347904

De G-SHOCK FROGMAN Limited Edition wordt geleverd in een speciale, expeditiekoffer met G-SHOCK-logo, die naast het horloge zelf ook nog ruimte biedt voor een bijpassende accessoire. Zo bevat de set ook een duikersmes, eveneens voorzien van het G-SHOCK-logo.

Maar er zijn nog meer unieke details. Zo bevat ieder limited edition-model een nummer van 1 tot en met 350, dat met een laser is gegraveerd op de passant van het horloge. Het G-SHOCK 35th anniversary-logo, ontworpen door de New Yorkse graffiti-legende Eric Haze, is op de band gedrukt en afgestemd op de kleurdetails van het horloge. Zowel de nummering als het logo komen bovendien terug op een gegraveerd metalen plaatje dat ook in de koffer is bijgevoegd.

De FROGMAN Limited Edition GWF-D1000B-1LTD is verkrijgbaar vanaf 25 oktober 2018 voor een adviesprijs van 699 euro. Het horloge zal te koop zijn bij geselecteerde verkooppunten.

293359 20180917 dsc03992 8e0bf9 large 1539347900

Over G-SHOCK FROGMAN

De FROGMAN GWF-D1000 vormt een belangrijke stap in de ontwikkeling van de FROGMAN-horloges, met drie nauwkeurige sensoren die de waterdiepte, temperatuur en kompasrichting meten. Het horloge is ontworpen voor gebruik in de meest extreme omstandigheden, waaronder reddingsoperaties van de marine.

De GWF-D1000 is een uniek nieuw horloge in de FROGMAN-serie, met een waterdieptefunctie die dieptes meet tot 80 meter, in stappen van 10 centimeter. De temperatuurfunctie meet de watertemperatuur in stappen van 0,1 Celsius. De kompasrichtingfunctie, met automatische horizontale compensatie, meet de richting in stappen van één graden – zelfs wanneer het horloge gekanteld is. De sensoren bieden meetgegevens in realtime, waardoor het horloge zeer geschikt is om zoek- en reddingsacties onder water te ondersteunen.

Het horloge is voorzien van een brede selectie professionele features, waaronder een getijdengrafiek die de tijden van hoog- en laagwater weergeeft, en een log memory-functie die duikactiviteiten bijhoudt (duiktijd, maximale waterdiepte en laagste watertemperatuur). Ook beschikt de GWF-D1000 over een alarm dat waarschuwt wanneer je te snel naar de oppervlakte gaat.

De GWF-D1000 is er ook aan de buitenkant op vooruitgegaan, met features die de duurzaamheid van het horloge vergroten. Het horloge heeft net als eerdere modellen een asymmetrisch ontwerp, maar ditmaal is het uurwerk ook voorzien van hoogwaardig, krasbestendig saffierglas en is de band versterkt met carbonvezels. Het horloge heeft verder grote knoppen die – zelfs met handschoenen aan – eenvoudig te bedienen zijn.

Het deksel is voorzien van een coating van diamond-like carbon (DLC) en is gegraveerd met een FROGMAN-icoon: een dappere reddingskikker die met een zaklamp in zijn hand de donkere zee induikt.

Noot voor redactie, niet voor publicatie

Voor meer beeldmateriaal, klik hier.