293387 g%20shock%20logo 5dbf93 large 1539591049

Samenwerking G-SHOCK met The Hundreds

294697 dw 5600hdr 1 1 b6ff20 large 1540913350

Amstelveen, 30 oktober 2018 – Casio Computer Co., Ltd. introduceert de DW-5600HDR, het resultaat van een nieuwe samenwerking met The Hundreds, een lifestylemerk uit Los Angeles. De DW-5600HDR is het derde samenwerkingsmodel dat het 35-jarig bestaan van G-SHOCK markeert. Tevens viert The Hundreds met dit model zijn vijftienjarig bestaan. Het uiterlijk van dit bijzondere horloge is gebaseerd op de allereerste G-SHOCK en is op unieke wijze vorm-gegeven in een volledig zwart design met een chique matzwarte bezel en band.

De nieuwe DW-5600HDR heeft een overtuigend-eenvoudig en toch onderscheidend design. Ter contrast is het merklogo boven het digitale display geplaatst. Verder is de band voorzien van de zin ‘BLOOD SWEAT & YEARS’, een concept dat door The Hundreds altijd is benadrukt en dat extra toepasselijk is nu het merk vijftien jaar bestaat. Het horloge zelf is zwart en wordt geleverd in een minutieus ontworpen volledig zwarte verpakking.

Bobby Hundreds (oprichter van The Hundreds): “Doordat we ernaar streven een tijdloos merk te zijn, zoeken we bij samenwerkingen specifiek naar partners met een klassieke nalatenschap. Casio G-SHOCK heeft zo’n klassieke nalatenschap en is aan de hand van design en kwaliteit al die generaties relevant gebleven. Wanneer The Hundreds samenwerkt met G-SHOCK, maken we dus niet alleen een horloge. We slaan ook een brug naar onze beide geschiedenissen en komen zo tot een horloge dat de tand des tijds weerstaat.”

Over The Hundreds

The Hundreds werd in 2003 door Ben en Bobby Hundreds opgericht. Het bedrijf is een tweedelig lifestyleproject bestaande uit een streetwearmerk en een onlinemagazine. De kleding van The Hundreds is geïnspireerd door de klassieke L.A.-lifestyle, gestileerde workwear en gerecyclede jaren tachtig surfboard- en jaren negentig skateboardfashion.

Over G-SHOCK

Ontstaan vanuit de missie van Mr. Ibe om een onverwoestbaar horloge te creëren, deed G-SHOCK de wereld versteld staan met een concept voor toughness dat de traditionele horloge-ontwerpen ver achter zich laat. De technologisch geavanceerde horloges zijn bestand tegen zwaartekracht, vrieskou, hoge waterdruk en magnetische velden, en zijn dankzij hun toughness gebouwd om voor altijd mee te gaan. Sinds zijn oprichting in 1983 heeft G-SHOCK meer dan 100 miljoen horloges verkocht in meer dan honderd landen wereldwijd.

Casio Benelux B.V. is een dochteronderneming van Casio Computer Co., Ltd. Het hoofdkantoor voor de Benelux is gevestigd in Amstelveen. Het wereldwijde hoofdkantoor van Casio is gevestigd in Tokio (Japan). Casio is een van de toonaangevende producten van consumentenelektronica en bedrijfsapparatuur. De onderneming is opgericht in 1957. Casio streeft zijn motto Creativity and Contribution na door innovatieve en tot de verbeelding sprekende producten te introduceren. Voor meer informatie: www.casio.nl

Noot voor redactie, niet voor publicatie

Voor meer beeldmateriaal, klik hier.