PRO TREK Smart WSD-F30 verkrijgbaar vanaf januari 2019

Smartwatch voor outdoorfanaten werkt met Bikemap, ’s werelds grootste fietskaartenapp

288594 pro%20trek wsd f30 water f48d54 large 1535542005

Hij is bekend: de releasedatum van de langverwachte PRO TREK Smart WSD-F30. De nieuwe smartwatch voor outdoorfanaten is vanaf 18 januari 2018 te koop en voorzien van features die zeer geschikt zijn voor buitensporters en outdoorfanaten. Ook voegt het outdoorhorloge een nieuwe app toe die zowel online als offline te gebruiken is: Bikemap.

De WSD-F30 is net als zijn voorganger, de WSD-F20, waterbestendig tot 50 meter en voldoet aan de Amerikaanse military standard. Nieuw is de Extend Mode, waarmee offline kleurenkaarten en gps tot drie opeenvolgende dagen zijn te gebruiken, zonder het horloge te hoeven opladen. Zo heb je altijd en overal toegang tot alle mogelijke omgevingsinformatie die je maar nodig hebt. En dat gewoon vanaf je pols. Ook beschikt de nieuwe CASIO-smartwatch over een nieuw dual-layer monochroom- en kleurendisplay, dat kaarten en data in meer detail toont.

Extra lange horlogeband

Tegelijk met de WSD-F30 releaset CASIO op 18 januari 2019 ook de compatibele WSA-BX1, een extra lange horlogeband. Deze band is bijvoorbeeld ook óver de mouw van een dikke jas te dragen. Handig tijdens je wintersportvakantie, als je bijvoorbeeld wil weten hoelang het nog duurt tot de piste sluit. Of de après-ski begint. De WSA-BX1 verwissel je heel eenvoudig met de normale band van de nieuwe PRO TREK Smart.

296891 1120 wsd f30 or glove 100mm daed01 large 1543414644

Samenwerking met Bikemap

Om fietsliefhebbers meer gemak te bieden, is CASIO een samenwerking aangegaan met Bikemap, ’s werelds grootste fietskaartenapp. De samenwerking wordt toegevoegd aan het rijtje andere bekende apps dat beschikbaar is op de WSD-F30, waaronder Zombies, Run!, Hole19, Ski Tracks, Fishbrain en ViewRanger.

Met de Bikemap-app download je van tevoren eenvoudig kaarten en routes op je smartwatch, waar je dus on-the-go van profiteert. Zelfs als je offline bent, of niet verbonden met je smartphone. Wil je weten welke route je precies hebt gereden, of hoelang je erover hebt gedaan? De WSD-F30 synchroniseert automatisch met de Bikemap-app en slaat allerlei fietsactiviteiten op, waaronder de route, snelheid, afstand en tijd.

Prijs en verkrijgbaarheid

De WSD-F30 is vanaf 18 januari 2019 verkrijgbaar voor een adviesprijs van 549 euro en te koop bij geselecteerde CASIO-verkooppunten en online.