306234 logo%28case%20back%29 b2df9b original 1552469498

Casio en Scuderia Toro Rosso bundelen krachten in drie nieuwe limited edition EDIFICE-horloges

306236 ecb 900tr 2a fbbanner a244d6 large 1552469498

Amstelveen, 13 maart 2019 – Klaar voor de start? Casio introduceert een bijzondere nieuwe samenwerking met het Scuderia Toro Rosso-raceteam dat al sinds 2016 door Casio als officiële partner wordt gesponsord. De samenwerking leverde drie nieuwe limited edition-modellen op in Casio’s EDIFICE-lijn, een lijn die bestaat uit stijlvolle, geavanceerde sporthorloges.

De link naar de populaire autosport en het Scuderia Toro Rosso-team wordt meteen gelegd in het uiterlijk van de horloges. Zo beschikken ze alle drie over de typerende kleuren rood, blauw en zilver van het Formule 1-team. Andere details zijn terug te vinden in de uurindexen – die hetzelfde lettertype hebben als de teamautonummers – en op de wijzerplaat en het achterdeksel, die allebei zijn voorzien van het teamlogo. De secondewijzer is daarnaast uitgevoerd in de kleuren van de Italiaanse vlag, een verwijzing naar het land waar het raceteam gevestigd is. Uiteraard is ook de verpakking helemaal afgestemd op deze samenwerking.

Van binnen zit het met deze horloges overigens ook goed: alle drie hebben een multidimensionale wijzerplaat en zowel de ECB-900TR als de EQS-920TR werkt op lichtenergie. Verder is de ECB-900TR te verbinden met je smartphone voor eenvoudige toegang tot verschillende horlogefuncties en dus grotere gebruiksvriendelijkheid.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Scuderia Toro Rosso-collectie bestaat uit drie limited-edition-modellen: de ECB-900TR, de EQS-920TR en de EFR-564TR. De ECB-900TR heeft een verkoopadviesprijs van 299 euro, de EQS-920TR heeft een verkoopadviesprijs van 249 euro en de EFR-564TR heeft een verkoopadviesprijs van 199 euro. De modellen zijn vanaf april 2019 verkrijgbaar via geselecteerde retailers.

Over Casio

Casio Benelux B.V. is een dochteronderneming van Casio Computer Co Ltd. Het hoofdkantoor voor de Benelux is gevestigd in Amstelveen. Het wereldwijde hoofdkantoor van Casio is gevestigd in Tokio (Japan). Casio is een van de toonaangevende producenten van consumentenelektronica en bedrijfsapparatuur. De onderneming is opgericht in 1957. Casio streeft zijn motto Creativity and Contribution na door innovatieve en tot de verbeelding sprekende producten te introduceren. Voor meer informatie: www.casio.nl.

Klik hier voor meer beeldmateriaal.