Casio introduceert nieuwe G-SHOCK en viert twintigste verjaardag MT-G-serie

Bezel voorzien van levendige, regenboogkleurige ion plating

306842 mtg b1000rb 2a 373c9d original 1553010565

Amstelveen, 21 maart 2019 – Casio Computer Co, Ltd introduceert de nieuwste toevoeging aan zijn G-SHOCK-lijn van schokbestendige horloges. De nieuwe MTG-B1000RB is door middel van een ion plating-behandeling afgewerkt met regenboogkleurige coating en ontworpen voor de twintigste verjaardag van de MT-G-horloges, die bekendstaan om hun constructie van metaal en kunststof.

De MT-G-serie werd in november 1999 voor het eerste door Casio geïntroduceerd. De serie is gebaseerd op een concept dat gebruikmaakt van zowel metaal als kunststof. De nieuwe MTG-B1000RB is een speciaal model dat de twintigste verjaardag van de serie viert. De bezel van het horloge heeft een regenboogkleurige ion plating-behandeling ondergaan, waardoor licht op een levendige wijze en in meerdere kleuren wordt weerspiegeld voor een ‘maanregenboog’-effect.

Het basismodel van het horloge is de MTG-B1000, een horloge dat staat voor robuustheid in een compacte kast door gebruik te maken van een Core Guard Structure die de bezel en achterkant van het horloge verbindt via vlakke onderdelen. De Core Guard Structure vormt een sterk metalen frame dat het binnenste van de kast beschermt tegen schokken van buitenaf. Het horloge is voorzien van saffierglas en de metalen onderdelen zijn gepolijst en behandeld met een haarlijnafwerking voor een tot in het detail verfijnde look. Ook beschikt het horloge over een zachte urethaanband voor betere draagbaarheid. De band is aan de kast bevestigd met behulp van duurzame, kunststof en metalen onderdelen voor optimale stevigheid.

De speciale verpakking is net als het horloge afgewerkt met een regenboogkleurige coating; een waardige look voor een jubileummodel.

* Het Bluetooth®-woordmerk en -logo zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. en het gebruik van deze merken door Casio Computer Co, Ltd valt onder licentie.

Klik hier voor beeldmateriaal.