Casio introduceert PRO TREK-outdoorhorloge met carbonbezel

Compleet outdoorhorloge dat buitenactiviteiten in de bergen en in en op het water ondersteunt

306777 prw 7000x 1 e46088 large 1553007920

Amstelveen, 21 maart 2019 – Casio Computer Co, Ltd voegt een nieuw horloge toe aan zijn lijn PRO TREK-outdoorhorloges. De PRW-7000X is een speciale uitgave voor Baselworld 2019 met een carbonbezel. Wereldwijd zijn er 1.300 exemplaren van deze limited edition verkrijgbaar.

De nieuwe PRW-7000X is waterbestendig tot 20 bar – de hoogste specificatie in de PRO TREK-serie. Het horloge is gebaseerd op de PRW-7000 die speciaal ontworpen is voor gebruik bij activiteiten in en op het water. De PRW-7000X beschikt daarnaast over een opvallende carbonbezel. Carbon wordt vanwege zijn stijfheid en minimale gewicht vaak toegepast in outdoor gear, zoals hengels. Om tot deze bezel te komen, zijn verschillende carbonvellen op elkaar gelegd en verhard alvorens ze op maat te snijden. De indexmarkeringen en kroon zijn afgewerkt met een roségouden coating die het stijlvolle ontwerp van het horloge benadrukken.

Dit speciale Baselworld 2019-model biedt een exclusieve rode Neon Illuminator voor meer zicht in het donker. De unieke rode kleur, mogelijk gemaakt door Casio’s originele technologie die oorspronkelijk bedoeld was om de ogen te ontzien, haalt zijn inspiratie uit het geduld en de vastberadenheid van vissers.

Om het horloge nog geschikter te maken voor wateractiviteiten, heeft Casio de PRW-7000X voorzien van atmosferische druk/hoogte- en kompasrichtingsensoren. Ook beschikt het horloge over een getijdengrafiekfunctie die precies aantoont wanneer het vloed is. De vistijdfunctie geeft advies over het beste tijdstip om te vissen, weergegeven op de lcd. De subwijzerplaat rechtsonder fungeert als indicator voor atmosferische druk/hoogtetrends en richtingsgeheugen, en toont de getijdengrafiek met behulp van een waaiervormige wijzer. Het horloge is voorzien van krasbestendig saffierglas, waardoor dit outdoor horloge geschikt is om nog meer avonturen te beleven.

Klik hier voor meer beeldmateriaal.