Casio introduceert dunnere versie van EDIFICE, voorzien van nieuwe module

Ontwerp geïnspireerd op hightech sportauto’s en motorsport

307126 eqb 1000d 1a 728cac original 1553079779

Amstelveen, 21 maart 2019 – Casio Computer Co, Ltd Introduceert een nieuwe toevoeging aan de EDIFICE-lijn van high-performance metalen chronografen die zijn gebaseerd op het merkconcept ‘Speed and Intelligence’. De nieuwe EQB-1000D heeft een eenvoudige tijdregistratiemodule en een dunner ontwerp dat is geïnspireerd op hightech sportauto’s en motorsport.

De EQB-1000D heeft een opvallend dun profiel dankzij een nieuw ontwikkelde, compacte tijdregistratiemodule. Casio verkleinde de afmetingen van het onderdeel in stappen tot 1/100e van een millimeter door alle onderdelen op een hoogwaardige manier aan een kant van de printplaat te bevestigen in plaats van aan beide zijdes, zoals bij de vorige modellen. Het resultaat is een dun profiel van slechts 8,94 millimeter diep, 4,1 millimeter dunner dan het voorgaande model.

Het ontwerp, dat zijn inspiratie haalt uit hightech sportauto’s, benadrukt het dunne profiel met een platte bezel en nauwkeurig gevormde schouders van de kast. De bezel en wijzerplaat zijn voorzien van een haarlijnafwerking: een techniek die ook wordt gebruikt voor auto-onderdelen. De vier schroeven op de bezel stellen de compacte bouw van een raceautomotor voor, geïnspireerd op de motorsport.

De EQB-1000D is verder voorzien van functies om onder andere rondetijd te meten. De nieuwe Last Lap Indicator toont het verschil met de vorige rondetijd op de ingebouwde wijzerplaat met een bereik van min vijf tot plus vijf seconden. Het horloge toont bovendien de wereldtijden van twee steden tegelijk. Ook is het via bluetooth®* te koppelen met een smartphone om zo verzekerd te zijn van het exacte tijdstip en eenvoudig de wereldtijd via de smartphone te selecteren. De EQB-1000D is een zeer bijzonder horloge dat de precieze tijdregistratie levert, die in de motorsport wordt verwacht, in combinatie met uitgebreide functionaliteiten voor wedstrijden.

Voor meer beeldmateriaal klik hier.