Casio introduceert G-SHOCK MUDMASTER met Carbon Core Guard Structure

Horloge gemaakt met carbonmaterialen biedt robuustheid en is voorzien van quad sensor-technologie en versnellingsmeter om de zwaarste omstandigheden op land te trotseren.

307088 gg b100 1a3 505d89 original 1553075378

Amstelveen, 21 maart 2019 – Casio Computer Co, Ltd Introduceert het nieuwste horloge van de schokbestendige G-SHOCK MUDMASTER-lijn, een serie horloges die is ontworpen om de zwaarste omstandigheden op land te trotseren. De nieuwe GG-B100 heeft dan ook een compleet nieuwe Carbon Core Guard Structure, wat inhoudt dat de kast is gemaakt van met carbon versterkte materialen.

De MUDMASTER-lijn maakt deel uit van de Master of G-serie die is ontworpen voor gebruik in de meest extreme omstandigheden. Zo heeft het horloge een stof- en modderbestendige structuur die zijn mannetje staat op zelfs het meest onbegaanbare terrein.

De nieuw ontworpen Carbon Core Guard Structure maakt voor de kast gebruik van lichtgewicht, stijve, met carbon versterkte materialen. Voor extra robuustheid zijn deze vezels daarnaast verwerkt in de bezel. Deze nieuwe stof- en modderbestendige structuur is voorzien van een filter, geplaatst tussen de kast en de bedieningsknoppen, om ervoor te zorgen dat er geen vuil naar binnen dringt. Dit filter biedt een goede afsluiting zonder gebruik te maken van de traditionele metalen extra schacht voor de knoppen.

De GG-B100 is voorzien van functies die landmissies ondersteunen door de sensoren te verbinden met een bijbehorende app. Het horloge beschikt over quad sensor-technologie. De vier sensoren meten de kompasrichting, atmosferische druk en atmosferische hoogte, en de temperatuur en de versnellingsmeter fungeert als stappenteller. Ook is het horloge te verbinden met de bijbehorende app om eenvoudig de activiteitenhistorie in te zien, met onder andere het aantal verbrande calorieën tijdens het stijgen/dalen op basis van de geografische hoogte en de hoeveelheid stappen. Het horloge past via een verbonden smartphone automatisch de tijd aan en de missielogfunctie slaat automatisch een route op in de app op basis van geografische-hoogtegegevens van het horloge en gps-gegevens van de smartphone. Een locatie-indicatorfunctie toont de kompasrichting en afstand tot de gekozen eindbestemming.

Met zijn nieuwe constructie en geavanceerde functies is de GG-B100 een G-SHOCK die klaar is voor de zwaarste missies onder extreme omstandigheden.

307089 gg b100 cb88df original 1553075485

Belangrijkste features van de GG-B100

Carbon Core Guard Structure en schokbestendige knoppen Om de module te beschermen, heeft Casio een nieuwe schokbestendige structuur ontwikkeld met een carboncomposietkast. Het nieuwe kastontwerp bood ook ruimte voor de ontwikkeling van een nieuwe knoppenconstructie, waardoor externe knopbescherming niet langer nodig is.

Modderbestendige structuur

Tussen de kast en bedieningsknoppen is een filter opgenomen, dat vuil buiten houdt en zorgt voor een goede afsluiting zonder traditionele metalen extra schacht voor de knoppen.

Dual-layer kastachterkant De kast bestaat uit een dubbellaagse constructie die gebruikmaakt van roestvrij staal voor een goede afsluiting en een met carbon versterkte kunststof voor superieure schokbestendigheid. Het ontwerp haalt zijn inspiratie uit de draagbare jerrycans die bij offroad-voertuigen worden gebruikt.

Bezel met carboninsert

De bezel is versterkt met een drielaagse constructie voorzien van een laagje carbon dat verwerkt is in het kunststof. De bovenste kunststoflaag is transparant, zodat het carboncomposietmateriaal daaronder zichtbaar is.

Quad sensor-technologie om veranderingen in de natuurlijke omgeving te monitoren en de activiteitenhistorie vast te leggen

Het horloge is voorzien van quad sensor-technologie  voor het meten van de kompasrichting, atmosferische druk/hoogte, temperatuur, en van een versnellingsmeter die fungeert als stappenteller. De verbrande calorieën worden berekend met behulp van het stijgen/dalen op basis van de geografische hoogte en hoeveelheid stappen. De activiteitenhistorie kan worden opgeslagen in de bijbehorende app.

Missielogfunctie

Slaat een route automatisch op in de bijbehorende app op basis van de geografische-hoogtegegevens van het horloge en de gps-gegevens van de smartphone. Handmatige bediening stelt de gebruiker daarnaast in staat om een hoogtepunt te bepalen en te markeren op een kaart.

Locatie-indicatorfunctie

Toont de kompasrichting en afstand tot de gekozen eindbestemming. De kompasrichting wordt aangegeven door de secondewijzer en de afstand wordt getoond op de lcd-display.

Aanpasbare Mode-knop

De gebruiker kan de weer te geven functies aanpassen wanneer de Mode-knop wordt ingedrukt, zodat alleen de essentiële functies worden weergegeven. Ook kan de volgorde van de weergegeven functies worden aangepast.

Voor meer beeldmateriaal klik hier.

Mediacontact