Casio introduceert speciaal GRAVITYMASTER-model met rode kleuraccenten

Nieuwe G-SHOCK beschikt over Carbon Core Guard Structure

307128 03 02 gwr b1000x 1a %c3%89%e2%94%82%c3%bb%e2%95%a9 f02 95f49f large 1553080064

Amstelveen, 21 maart 2019 – Casio Computer Co, Ltd, introduceert een nieuwe versie van het pilotenconcept de GRAVITYMASTER-serie, die deel uitmaakt van de schokbestendige horloges van G-SHOCK. De GWR-B1000X is een limited edition-model dat accenten bevat van G-SHOCK’s iconische rode merkkleur.

Net als het basismodel, de GWR-B1000, is de nieuwe GWR-B1000X voorzien van een nieuwe Carbon Core Guard Structure voor schokbestendigheid. Daarnaast beschikt dit speciale model over kleuraccenten van het typerende G-SHOCK-rood. Deze kleur komt terug in de schokabsorberende ring tussen de carbonbezel en de kast, de ring van de subwijzerplaat en het G-SHOCK-logo. Ook overgenomen van het basismodel zijn het gebruik van carboncomposietmateriaal* in de kast en de band die is voorzien van een carbonvezelinsert met uitstekende elastische kracht, waardoor hij zelfs de meest zware omstandigheden aankan. Deze koolstofmaterialen geven het horloge schokbestendigheid, rigiditeit en slijtagebestendigheid – dezelfde eigenschappen die koolstofmaterialen moeten bezitten voordat ze geschikt zijn voor gebruik in de romp van luchtvaartuigen. Ook de wijzerplaat van de GWR-B1000X is gemaakt van carboncomposietmateriaal.

De kast van het basismodel GWR-B1000 is een carbon-monocoque, waardoor de kast en de achterkant van de kast naadloos in elkaar overgaan. Het resultaat: een zeer sterk horloge dat minder weegt dan eerdere GRAVITYMASTER-horloges. De GWR-B1000X beschikt daarnaast over TRIPLE G RESIST-technologie: een technologie die bestand is tegen schokken, centrifugale kracht en vibraties. De externe metalen onderdelen van het horloge zijn gemaakt van roestbestendig titanium.

* TORAYCA®-carbonvezel afkomstig van Toray Industries, Inc.

Voor meer beeldmateriaal klik hier.